Niin me lähdimme 11.6 as.autolla reissuun ja päämääränä Lofootit Norjassa. Ajoimme ekana päivänä Aavasaksalle asti, jossa yö meni rauhallisesti. Siitä jatkoimme seuraavana aamuna matkaa kohti pohjoista ja saavuimme sitten lopulta Norjan puolelle Skibotteniin. Jäimme Olderelvin camping alueelle, on siellä monesti oltu ja todettu todella hyväksi ja siistiksi. Siinä meni yö ja ajoimme sitten 13.päivä Lofooteille, jonne onneksi pääsee nyt tunneleiden kautta, ei tarvi jonotella lauttaa. Niin ja matka jopa lyheni uutta tietä myöten. Jäimme yöksi saaren pohjoispäähän, jo ennen Svolvaeria. Pienehkö ja rauhallinen camping alue, jossa kirkkokin oli ihan siinä kulmalla. Tosi vähän oli suomalaisia liikenteessä noin varhain kesällä, mutta tuossa oli yksi as.auto ja se olikin naapurikaupungista ja emäntä kotoisin samasta kaupungista kuin me. Maailma on niin pieni! Seuraavana aamuna 14.7 matka jatkui, vettä sateli välillä, Jari&Niko kävi kalastamassa yhden sillan likellä ja..kappas vaan poikia, saivat 87cm pitkän sein, sen jälkeen jajelimme hiukan Svolvaerissa, tiesimme että tulemme samaa kautta takaisin, joten sitten viipyisimme kauemmin. Kävimme Kapelvågissa Lofoottien akvaariossa, jossa on käyty pari kertaa aikaisemminkin, mutta Nikolle se oli eka kerta. Siellä menikin muutama tunti, Nikohan halusi katsoa kaloja yhä uudelleen ja uudeleen, katsoimme myös hylkeiden ja saukkojen ruokinnat ulko-altailla. Kello olikin sitten jo suht paljon, joten ajoimme siitä vain muutama km:n ja jäimme yöksi Sandvika campingiin, oli aikamoinen tuuli, mutta  saimme auton kalliorinnettä liki, joten siinä oli suojaisaa. Sitten olikin jo 15.päivä ja J&N kävi viikinkimuseossa, minua se ei kiinnostanut yhtään, joten tutkin sillä aikaa matkamuisto myymälän antia. Rambergin valkoisella hiekalla kävimme kävelemässä, sumu oli melkoinen, eikä maisemat juuri näyttäneet miltään. Yöksi menimme paikkaan (Fredvang), josta mulla tuli heti mieleen tv-sarja syämen asialla, ihan samanlaiset maisemat. Seurasimme lokkien elämää ja kävimme rannalla ihmettelemässä simpukoita ja kiviä. 16.päivä kävin Sakrisöyssä nukke -ja lelumuseossa, sielläkin olen ennen käynyt, mutta se on niin ihana. Poikkesin museon yläkerrassa antiikkiputiikissa ja ostin muutamia huonekaluja nukkikseen, en ole niitä vielä muistanut/jaksanut/viitsinyt pestä/pyyhkiä, jotta saisi ne paikoilleen. Reine piti ihailla ihan ulkoa käsin, se on kyllä niin kaunis. Päädyimme sitten lopulta saaren eteläisimpään paikkaan eli Å i Lofoten. Jäimme sinne kahdeksi yöksi, siinä ei montaa as.auto paikkaa ollut ja siellä sattui olemaan samat naapurikaupunkilaiset jotka tapasimme muutama pv. aikaisemmin. Ystäväni Kittilästä vietti lomaa perheensä kanssa Reinessä, tulivat meitä tapaamaan. Ja seuraavana päivänä 17.6 saimme olla heidän 10kk:n ikäisen pojan vahteina, oli tosi ihanaa. Kun nuoripari sitten saapui vaeltamasta niin söimme ja kävimme yhdessä kävelyllä. 18.7 taas pysähdyimme Reineä ihailemaan, Sakrisöyssä kävimme kalakaupassa katsomassa, niin ilma tosi lämmin ja ihan selkeä. Myös Rambergin valkoiselle hiekalle mentiin jälleen ja maisemat todella nyt näkyi. Hiekassa olevien kirjoitusten perusteella olin varma että ystävänä oli myös pysähtynyt siinä hetkeä aikaisemmin. Ajelimme sitten Unstadiin, se on surffaajien "paratiisi". Sanottasko camping alue keskellä ei mitään, mutta kaunista siellä oli ja tietenkin rauhallista. J&N käveli monta km. jollekin vuorien keskellä olevalle järvelle kalastamaan, mun puhti loppui 20minuutin jälkeen ja palasin takaisin. Siinäpäs sitten kulutin aikaa monta tuntia siellä täällä, koska mulla ei ollu avainta as.autoon mukana (huokaus).  19.päivä kävimme katsomassa Borgin kirkon sekä viikinkimuseolla kuuluvan viikinkiveneen ja Niko sai kokeilla jousipyssyammuntaa. Sitten menimme Hov'iin, as.autosta kantautui upea maisema jossa näkyi meri ja hiekkaranta. Jonkin matkan päässä sai käydä katsomassa vuohia ja kaneja. Joo älä kysy kuinka monesti käytiin! Vietimme tuossa 2 yötä ja rantaa tuli kyllä käveltyä eestaa ja nautittua, myös keskiyön aurinko katsottiin, eihän laskenut likimainkaan. 21.päivä ajoimme Kleppstadiin, jossa olimme yön. Saimme illalla seurata kalanperkauksen opastusta rannalla, johan se kävi näppärästi ammattilaisilta. 22.6 ajoimme siitä ihanaan kalastajakylään, Henningsvaer. Sinne vielä palaamme ja oikein ajan kanssa!! Siellä seurasimme mm. lasinpuhallusta ja minä ihailin erään liikkeen hempeänvärisiä astioita. Siitä ajoimme Svolvaeriin, ja ilma oli siis erinomainen. Kävellen kiertelimme ympäriinsä, käytiin kaupoissa, kävimme Magic Ice näyttelyssä. Se oli 18 maissa kun menimme sitten 2km:n päähän yöpaikkaan, jossa ei muita karavaanareita ollutkaan (mökki asukkaita oli). Söimme ja lähdimme takasin Svolvaeriin katsomaan Hurtigruten aluksen saapuminen, mutta tällä kertaa se olikin aluksista pienin, joten Nikolla ei oikein onni käynyt sen suhteen. Sitten takaisin yöpaikkaan, J&N polkivat jonkin aikaa polkuveneellä, käytiin suihkussa ja kierreltiin alueella.  23.6 oli Norjassa juhannusaatto ja silloin tuli täyteen 30v siitä kun tapasimme Jarin kanssa ekan kerran. Ajoimme Sandslettaan kahdeksi yöksi, kiva paikka olikin. Siellä oli juhannuskokko, söimme hiukan norjal. juhannusruokaa rommegrottia, ei paha ollenkaan. Ja joimme oikein leivoskahvitkin sitten, juhlan kunniaksi. Tuossa alueella oli vuohia, lampaita, hanhia ja monenkokoisia kaneja. Tuossa ollessa minäkin näin sitten kotkan, toiset olivat nähneet jo aikaisemmin. Join piknikillä kahvia ja se pyöri korkealla pääni päällä...odottaen kai milloin kupsahdan, niin piisaakin ruokaa muutamaks vuodeks ;) Lähdimme 25.6 ja tarkoitus oli olla yö Norjan puolella juuri ennen rajaa, MUTTA...ei koko campingia ollu enää olemassakaan :o, no sitten het Ruotsin puolella oli jokin alue, mutta se oli kiinni. Sitten Abiskoon, siellä paikka täysi. Sitten Kiirunaan, jossa sattui olemaan jotkut festarit ja mm. tie poikki ja täyttä. Ja jesta jouduimme ajaa aina Pajalaan asti ennenkuin löytyi yöpaikka, eli tuli turhan pitkä ajomatka. Mutta paikka oli kiva pieni, kotoisa.  26.6 jatkoimme matkaa, kemissä käytiin kaupassa ja syömässä, yöksi menimme Raaheen. Ja niinhän se ankeus kotti sitten 27 päivä kun oli palattava kotiin.

Kaikenkaikkiaan oli oikein hyvä loma kaikinpuolin, ei moittimista.

Sitten 28 päivä saimme vieraita Tukholmasta, mm. Hugo berni.

3.7 ja 16.7  olimme mummulassa, jonne saapui myös suvun nuorin, 3kk:n ikäinen Julius.

3-5.7 vietimme viikonlopun oman alueemme karavaanari alueella, eka kerta tälle vuotta. Jotenkin vaan tuntu ni arkiselta Norjan reissun jälkeen...

Sitten Power Parkissa olimme 10-12.7, se olikin sitten taas tosi ihana paikka uima-altaineen, palmuineen. Niko kävi huvipuiston laitteissa, Jari kävi vuoristoradassa, minä en tietenkään missään moisissa, hyi. Itsesuojelu vaisto pelaa! Törmäsin sattumalta siellä kirjekamuuni (ja perheeseen), ei tiedetty mitään etukäteen missä itsekukin viillettää. Maailma on pieni!

16-19.7 olimme Vuokatissa, joka on takuu varmasti aina hyvä paikka lomailla. Ja taas huomasimme maailma on niin pieni, koska ihan sattumalta Nikon kaveri saapui myös Vuokattiin ja tapasivat sitten la. iltana.

Ja minne se "tuuli kuljettaa" ensi viikonloppuna...ei tiä vielä.